standardy kvality

Cílem této studie je zjistit, jak jednotliví aktéři v sociálních službách vnímají důležitost jednotlivých domén sociálních služeb, jaké jsou jejich preference k zařazení těchto domén do standardů kvality sociálních služeb, jak se případně toto vnímání liší mezi aktéry a jaká je vzájemná vazba mezi vnímanou důležitostí a preferencí k zařazení do standardů. Zobrazit text

Tato stať se zabývá představami klíčových pracovníků v domově pro seniory o jejich roli při práci s klientem. Článek vychází z předpokladu, že role klíčového pracovníka dosud není jednoznačně specifikována. Proto jsou v tomto článku nejprve teoreticky vymezeny některé typy představ o roli klíčového pracovníka, které mohou sloužit jako nástroj porozumění v praxi existujícím představám klíčových pracovníků.Zobrazit text

V textu je diskutován přístup k individuálnímu plánování v sociálních službách. Nejprve jsou představena východiska individuálního plánování a uplatnění tohoto principu v politice sociálních služeb v České republice. Ve vztahu k procesu posuzování situace klienta, které je nezbytnou součástí individuálního plánování, jsou prezentovány tři modely posuzování v sociálních službách a současně limity uplatnění profesionálního a efektivního postupu.Zobrazit text