Jak překonávat obtíže při zprostředkování souběžné pomoci pro klienta?

Libor Musil

Medailon autorů:

Prof. Libor Musil působí na katedře sociální politiky a sociální práce FSS MU Brno. Zabývá se otázkou institucionalizace sociální práce a publikoval práce o dilematech sociálních pracovníků při práci s klienty. Vyučuje předměty, které se týkají základních témat a pojmů sociální práce a vztahu mezi přístupy k práci s klienty a kulturou organizace.

Anotace:

Článek je věnován otázce: „Jak překonávat realizační obtíže, které brání zprostředkovat klientům souběžnou pomoc jiného pomáhajícího pracovníka, a zajistit tak, aby se vyrovnali s obtížemi, které blokují dosažení cíle jejich spolupráce se sociálním pracovníkem?“ Autor u tří aktérů zprostředkování souběžné pomoci – sociálního pracovníka, klienta a dalšího pomáhajícího pracovníka – vymezuje tři typy realizačních potíží: nedostatek představ o účelnosti zprostředkování další pomoci, nedostatek motivace a zábrany v kontaktu. V jednotlivých kapitolách, z nichž každá je věnována jednomu z výše uvedených aktérů, autor uvádí a zdůvodňuje doporučení, jak zvládat realizační obtíže zprostředkování další pomoci.

Klíčová slova:

souběžná pomoc, zprostředkování, realizační obtíže, způsoby překonávání

s. 52–76