- dojednává se zájemcem podobu spolupráce
- uzavírá s ním Dohodu o výkonu pěstounské péče
- vstupuje-li pracovník do rodiny, která již má uzavřenou dohodu, postupně se s rodinou seznamuje a mapuje její potřeby
- rodinu navštěvuje pravidelně, nejméně 1x za dva měsíce
- sociální – klíčový pracovník rodině poskytuje požadované služby, nebo zajišťuje jejich poskytování externími pracovníky, případně jiným subjektem
- koordinuje služby, které jsou rodině poskytovány a úzce spolupracuje se sociálním pracovníkem OSPOD
Klíčové aktivity:
- Sociální pracovník realizuje činnosti v rozsahu pověření dle Zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně- právní ochraně dětí, v platném znění
- Při realizaci výše uvedených činností se řídí platnými právními normami a aktuálními interními metodikami a ostatními předpisy spolku
- Být k dispozici na služebním telefonu v pracovních dnech od 8:00 do 18:00 hodin, příp. dle individuální domluvy
- Sleduje plnění dohod o výkonu pěstounské péče a reviduje průběh pobytu dítěte v pěstounské péči
- Pravidelné návštěvy dítěte a rodiny – mohou probíhat i v pozdějších odpoledních hodinách a přizpůsobují se časovým možnostem pěstounů
- Poradenství v oblasti náhradní rodinné péče, komunikace s externími pracovníky
- Poskytnutí pomoci pěstounům při zajištění osobní péče a vzdělávání v oblasti výchovy a péče o dítě
- Příprava a realizace asistovaných kontaktů dítěte s biologickou rodinou nejen v pracovních dnech
- Příprava a realizace akcí pro pěstouny a děti (semináře, vzdělávací kluby, vzdělávací víkendy, výlety, dílničky…), – nejen v pracovních dnech
- Pravidelný kontakt s orgánem sociálně právní ochrany dítěte, úřady, školami a dalšími institucemi a intenzivní propojení s pracovním týmem, účast na případových konferencí
- Vypracování zpráv o výkonu pěstounské péče jednotlivých rodin (co půl roku), posílá dle vyžádání zprávy k soudu
- Vedení spisové dokumentace, jak v tištěné, tak v elektronické podobě
- Účastní se týmových porad a supervizí týmu (supervize probíhají zpravidla v Ostravě)
- Vzdělává se pro svou profesi v rozsahu nejen požadovaném zákonem
- Orientuje se v místní síti služeb a institucí
- Řídí se pokyny vedení spolku a přímých nadřízených
Na danou pozici bude požadováno:
- Dokončené vzdělání VOŠ nebo VŠ se zaměřením na sociální práci (dle § 110 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách)
- Trestní bezúhonnost a zdravotní způsobilost
- Schopnost samostatné práce a organizační schopnosti
- Orientaci v relevantních právních předpisech (zejm. zákon o sociálních službách a zákon o sociálně-právní ochraně dětí) a znalost Standardů kvality SPOD a SS
- Zodpovědnost, komunikační dovednosti, flexibilitu, odolnost, vysoké pracovní nasazení, schopnost empatie, ochotu dále se vzdělávat a pracovat pod supervizí
- Samostatnost a současně schopnost spolupráce v týmu, loajalita k organizaci
- Profesionální vystupování, pružnost a přizpůsobivost
- Znalost práce na PC (Excel, Word, Power Point, práce s internetem)
- Řidičský průkaz skupiny B (aktivní řidič)
Vítáme:
- Dobrá orientace v sociálním poradenství
- Praxe v oboru
- Zkušenosti z práce s dětmi
- Kreativita
Strukturovaný životopis, případně relevantní reference, prosím zasílejte e-mailem do 31. 12. 2018 na adresu: veronika.cechova@spoluprorodinu.cz, do předmětu uveďte „výběrové řízení a název pozice“. Případné dotazy na tel. čísle: 733 607 545 – Mgr. Veronika Čechová, organizátor výběrového řízení. Výběrové řízení je dvoukolové, k ústnímu pohovoru budou pozváni pouze vybraní kandidáti a kandidátky. Oznámení o negativním výsledku výběrového řízení zasíláme pouze na vyžádání mailem. Vyhrazujeme si právo výběrové řízení prodloužit, případně neobsadit pracovní místo v případě, že uchazeči nenaplní potřeby a očekávání organizace. Spolu pro rodinu, z. s. si vyhrazuje právo na vyřazení přihlášek, které nebudou odpovídat požadovaným náležitostem.