Téma participace je velmi aktuální i v oblasti snah o zmírnění předčasných odchodů žáků ze vzdělávání. S Barborou Pšenicovou z České asociace streetwork, odbornou garantkou projektu iKAP II – Inovace ve vzdělávání, jsme proto hovořili o tom, jak budou na pražských školách fungovat nově zřizované multidisciplinární týmy a kdo všechno se v nich bude podílet na řešení jednotlivých situací.
Jednou z posledních větších aktivit České asociace streetwork je zapojení do pražského Krajského akčního plánu Hlavního města Prahy (iKAP II – Inovace ve vzdělávání), kde chcete pomáhat prevenci předčasných odchodů ze vzdělávání. Jaká je aktuálně situace v této oblasti – v celé republice, i v Praze? Jaké jsou hlavní příčiny předčasných odchodů?
Situace není alarmující, není však ani dobrá. V regionu Praha je dnes předčasných odchodů do tří procent, což je dobré číslo, protože obecný trend v EU je snižovat je pod pět procent. V okrajových regionech, jako je například Ústecký nebo Karlovarský kraj, předčasně odchází ze vzdělávání téměř patnáct žáků či studentů ze sta. Ta čísla se v České republice navíc dlouhodobě zvedají. Jde ale o vyjádření čísly, u kvalitativních dat by byly údaje trochu jiné.
Chcete-li zobrazit tento obsah, musíte být předplatitelem časopisu.
Nemáte předplatné? Objednejte si ho.