„V naší zemi se podceňuje význam vztahů dítěte s lidmi, kteří jsou mu blízcí. Málo je dítěti nasloucháno a málo se skutečně pracuje s jeho názorem.“ řekla ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová. Kampaň Právo na dětství usilovala v uplynulých měsících o změnu těchto postojů. Cílem aktivit kampaně bylo především prezentovat východiska a základní přístupy v systému ochrany dětí tak, aby se jednotlivé skupiny odborníků měly možnost seznámit se smyslem a podstatou chystaných změn a záměrů v transformaci systému. Tematickými okruhy kampaně byly: Dítě jako subjekt práva, prevence v biologické rodině, podpora pěstounské péče a systém ochrany dětí po transformaci.
Mezi výstupy kampaně patří webové stránky http://kampan.pravonadetstvi.cz, které sdružují všechny aktivity. Řadu materiálů obdrželi přímo pracovníci OSPOD i ostatní odborníci. Pro jejich potřeby byl vytvořen také praktický interaktivní on-line katalog, který je kdispozici na http://katalog.pravonadetstvi.cz/. Kromě toho vzniklo i mnoho dílčích projektů a výstupů, například videospoty dostupné na YouTube. Dalším informačním kanálem kampaně Právo na dětství se staly odborné tematické konference. Významné využití i v budoucnosti má také interaktivní e-learningový program, který je určen ke školení pracovníků OSPOD. Ten umožňuje vytváření tréninků a testů, správu záznamů o uživatelích a jejich výsledcích nebo umisťování aktuálních informací.
Kampaň se zaměřila i na širokou veřejnost. Pro podporu obecného povědomí o pěstounství a s cílem zvýšit počet pěstounů v jednotlivých krajích putovala Českou republikou interaktivní výstava „I já chci mít vzpomínky na dětství“. Na 15 zastávkách zajímavou formou představila, co znamená být pěstounem a jak to vidí děti nebo profesionálové, kteří s pěstouny i ohroženými dětmi pracují. V některých krajích proběhly navíc doprovodné akce, na nichž organizátoři spolupracovali s místními neziskovými organizacemi.
Úkolem kampaně bylo také seznámit děti s jejich právy. Ve spolupráci s odborníky vznikla metodika vzorové výuky a také další materiály pro přípravu hodin občanské výchovy (Nemluvím, stejně mě neposlouchají).