Proměny přemýšlení studujících nad zranitelnými skupinami lidí v sociální práci

Práce se zranitelnými skupinami osob, tedy i sociální práce, vyžaduje vyhýbání se přemýšlení perspektivou „my“ a „oni“. Jako vyučující bakalářského studijního oboru Sociální práce se dlouhodobě potýkáme s pocitem, že některé předměty svým normativním pojetím tuto perspektivu spíše podporují.  Zaměřením se na „cílové skupiny“ a jejich „typické potíže“ spíše posilují předsudky a odstup studujících ke zranitelným skupinám osob. Rozhodly jsme se proto vytvořit a vyzkoušet vzdělávací nástroj, který by mohl pomoci předsudky zmírňovat. Který by mohl podpořit solidaritu a lidskost mezi studujícími, lidmi s žitou zkušeností a vyučujícími.

Chcete-li zobrazit tento obsah, musíte být předplatitelem časopisu.

Zapomněli jste heslo?

Nemáte předplatné? Objednejte si ho.

Chci předplatné